Je kunt een nieuwe itsme code aanmaken door je account te blokkeren en daarna te deblokkeren. Op het einde van dat proces kun je een nieuwe persoonlijke itsme code kiezen. Kies een code die je makkelijk kunt onthouden want voor sommige itsme acties heb je specifiek de itsme code nodig.
Blokkeren van je account
Je kunt je itsme account blokkeren door driemaal de foutieve code in te geven of op onze itsme website.
Klik op deze link: https://my.itsme.be/nl/block
- Geef je gsm-nummer (zonder de ‘0’ bvb. +32 477112233) en je geboorteplaats in (identiek geschreven zoals op je eID)
- Bevestig dat je je itsme account wil blokkeren
- Je account is nu geblokkeerd (bevestiging via sms)
Deblokkeren van je account
Belfius/BNPPF/Hello Bank/Fintro/KBC/CBC
Om via deze banken te heractiveren volstaat het om je itsme app te openen en je bank te kiezen uit de lijst met banken. U wordt hierna verwezen naar de mobiele bank app van de bank (Belfius en KBC/CBC) of naar hun mobiele website (BNPPF/Hello Bank/Fintro) waar u de nodige procedure kunt verder zetten. Belangrijk, in het geval van Belfius en KBC/CBC moet hun mobiele bank app geïnstalleerd en geactiveerd zijn op de smartphone.
ING
Volg de stappen hieronder om je itsme account opnieuw te activeren via ING (op pc of tablet).
- Ga naar de ING Home Bank website
- Klik rechts op "Deblokkeer het of koppel het aan ING"
- Klik op "Koppel itsme aan ING"
- Geef het nummer van uw bankkaart in en uw ING ID
- Klik op "Volgende"
- Identificeer u met de bankkaart en kaartlezer
- Verifieer uw gegevens
- Bevestig en teken met de bankkaart en kaartlezer
- Noteer het token (6 tekens)
- Open de itsme app op je smartphone en geef je gsm-nummer in
- Vul het token in (6 tekens)
- Vul de 5-cijferige code in die je via SMS hebt ontvangen
- Kies uw eigen persoonlijk itsme code van 5 cijfers en bevestig
eID
Volg de stappen hieronder om je itsme account te deblokkeren via eID op onze website:
- Ga naar onze website
- Geef uw gsm-nummer in (zonder de eerste ‘0’ vb. +32 477112233) en bevestig dat u geen robot bent. Klik daarna op 'Heractiveer mijn account'.
- Verifieer uw gegevens en klik opnieuw op "Heractiveer mijn account"
- Download de Connective plugin tenzij deze al op de pc geïnstalleerd staat
- Connecteer uw eID kaartlezer en plaats de eID kaart in de lezer
- Verifieer je eID kaart nummer, accepteer de algemene voorwaarden en klik op ‘verdergaan’
- Er verschijnt een token (6 tekens) op het scherm, noteer dit token
- Open de itsme® app op je gsm en geef je gsm-nummer in
- Geef het ontvangen token in (6 tekens)
- U kunt nu de 5-cijferige code ingeven die u ontvangen hebt via SMS
- Kies een persoonlijke 5-cijferige code en bevestig