Als je veranderd bent van smartphone of indien je de itsme app opnieuw wenst te installeren, dan kan je de volgende stappen volgen. We raden altijd aan om eerst de bestaande versie van de app te verwijderen en een nieuwe versie uit de store te downloaden en te installeren. Zo heeft u altijd de meeste recente versie.
Als uw account werd aangemaakt via de bank, dan kunt u uw account heractiveren via die bank of via eID.Als uw account werd aangemaakt via eID, dan moet u uw account ook heractiveren via eID.
Belfius/BNPPF/Hello Bank/Fintro/KBC/CBC
Om via deze banken te heractiveren volstaat het om je itsme app te openen en je bank te kiezen uit de lijst met banken. U wordt hierna verwezen naar de mobiele bank app van de bank (Belfius en KBC/CBC) of naar hun mobiele website (BNPPF/Hello Bank/Fintro) waar u de nodige procedure kunt verder zetten. Belangrijk, in het geval van Belfius en KBC/CBC moet hun mobiele bank app geïnstalleerd en geactiveerd zijn op de smartphone.
ING
Via ING moet je eerst je account blokkeren:
Het blokkeren is mogelijk op de itsme website: https://my.itsme.be/nl/block
- Geef je gsm-nummer (zonder de ‘0’ bvb. +32 477122233) en je geboorteplaats in (identiek geschreven zoals op je eID)
- Bevestig dat je je itsme account wil blokkeren
- Je account is nu geblokkeerd (bevestiging via sms)
Volg daarna de stappen hieronder om je itsme account opnieuw te activeren via ING (op pc of tablet).
- Ga naar de ING Home Bank website:
- Klik rechts op "Deblokkeer het of koppel het aan ING"
- Klik op "Koppel itsme aan ING"
- Geef het nummer van uw bankkaart in en uw ING ID
- Klik op "Volgende"
- Identificeer u met de bankkaart en kaartlezer
- Verifieer uw gegevens
- Bevestig en teken met de bankkaart en kaartlezer
- Noteer het token (6 tekens)
- Open de itsme app op je smartphone en geef je gsm-nummer in
- Vul het token in (6 tekens)
- Vul de 5-cijferige code in die je via SMS hebt ontvangen
- Kies uw eigen persoonlijk itsme code van 5 cijfers en bevestig die
eID
Elke itsme gebruiker kan ongeacht de methode waarmee zijn account is aangemaakt, heractiveren via eID. Via je eID kaart moet je eerst je account blokkeren:
Het blokkeren is mogelijk op de itsme website: https://my.itsme.be/nl/block
- Geef je gsm-nummer (zonder de ‘0’ bvb. +32 477122233) en je geboorteplaats in (identiek geschreven zoals op je eID)
- Bevestig dat je je itsme account wil blokkeren
- Je account is nu geblokkeerd (bevestiging via sms)
Daarna kun je je itsme account deblokkeren via eID op onze website:
- Ga naar onze website : https://my.itsme.be/nl/unblock
- Geef uw gsm-nummer in (zonder de eerste ‘0’ vb. +32 477112233) en bevestig dat u geen robot bent. Klik daarna op 'Heractiveer mijn account'.
- Verifieer uw gegevens en klik opnieuw op "Heractiveer mijn account"
- Download de Connective plugin tenzij deze al op de pc geïnstalleerd staat
- Connecteer uw eID kaartlezer en plaats de eID kaart in de lezer
- Verifieer je eID kaart nummer, accepteer de algemene voorwaarden en klik op ‘verdergaan’
- Er verschijnt een token (6 tekens) op het scherm, noteer dit token
- Open de itsme® app op je gsm en geef je gsm-nummer in
- Geef het ontvangen token in (6 tekens)
- U kunt nu de 5-cijferige code ingeven die u ontvangen hebt via SMS
- Kies een persoonlijke 5-cijferige code en bevestig.
Foutmelding 9038 na heractivatie?
Als je op iOS een 9038 error krijgt onderaan het scherm na heractivatie van je itsme account, dan duidt dit op een verouderde versie van de itsme app na verandering van smartphone.
De oplossing is de huidige itsme app verwijderen en een nieuwe versie van de app te installeren. Als je hierna opnieuw activeert via de stappen hierboven, zal je deze foutmelding niet meer krijgen.